گل نرگس

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

بررسی واژه «کفر»

03 آذر 1393 توسط ميرزائي

ابن فارس در مقاییس آورده است:

كفر الكاف و الفاء و الراء أصلٌ صحيحٌ يدلُّ على معنًى واحد، و هو السَّتْر و التَّغطية. يقال لمن غطّى دِرعَه بثوبٍ: قد كَفَر دِرعَه. و المُكَفِّر:الرّجل المتغطِّي بسلاحه. … و يقال الزَّارع‏ كَافِر، لأنَّه يُغطِّي الحبَّ بتُراب الأرض. قال اللَّه تعالى: أَعْجَبَ‏ الْكُفَّارَ نَباتُهُ‏. و رَمادٌ مَكْفُور: سَفَت الرِّيحُ الترابَ عليه حتى غطَّتْه. … و الكُفْر: ضِدّ الإيمان، سمِّي لأنّه تَغْطِيَةُ الحقّ و كذلك‏ كُفْران‏ النِّعمة:جُحودها و سَترُها. و الكَافُور: كِمُّ العِنَب قبل أن يُنوِّر. و سمِّي‏ كَافُوراً لأنّه‏ كفَر الوَلِيع، أي غطّاه.

ادامه »

 نظر دهید »

بررسی معنای حقيقی واژه «عدل»

03 آذر 1393 توسط ميرزائي

یکی از واژه های قرآنی که مورد توجه لغویین و مفسرین می باشد واژه «عدل» می باشد که فهم معنای آن در آیات بسیاری یاری گر است. با توجه به این مطلب سعی می شود نظرات لغویین را مورد بررسی قرار داده، بتوانیم معنایی صحیح از واژه را ارائه دهیم.

ادامه »

 نظر دهید »

بررسی معنای حقيقی واژه «ربّ»

02 آذر 1393 توسط ميرزائي

واژه «رّب» از واژه هايي است که بارها در قرآن به کار رفته است و به همين جهت مورد توجه لغويين، مفسرين و خصوصاً زبانشناسان است. برای روشن شدن معنی اين واژه قبل از هر چيز ذکر نکته لازم است:

1- کتب لغتی که به عنوان مهم ترين کتب، در این فن هستند غالباً به دست فارس زبانان تألیف شده و می توان گفت بقیه وام دار این کتب اند.

ادامه »

 نظر دهید »
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

گل نرگس

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • زینب سلام الله علیها
  • قرآن پژوهی
  • متفرقه
  • حدیث
  • سیره
  • کتابشناسی
  • مقالات

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس